Handelsbetingelser – Bjarne's frø og planter

Forsendelse


Vi sender altid ordrer senest 2 hverdage efter modtaget bestilling. Kan vi ikke overholde dette vil du blive kontaktet

Post Nord siger 5 arbejdsdage til modtager for almindelige breve – vi oplever nogen gange at det kan tage op til 8-10 dage – så hav venligst tålmodighed.

Når du modtager mail fra os om at din ordre er afsendt er det desværre ude af vores hænder.

Såfremt du ønsker dine varer hurtigere så skal der vælges GLS som leveringsmetode – de leverer fra dag til dag

Priser

Frø: som brev og altid kun kr. 16,00 der dækker porto og forsvarlig emballage dette gælder kun i Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne) – Vi sender gerne over hele verden, dette til gældende takster.

VIGTIGT: Ved forsendelser til udlandet hvor man ikke vælger at få sendt som pakke er det på MODTAGERS eget ansvar. Vi garanterer IKKE for forsendelser som IKKE er sendt som pakke med Track and Trace. Ved at acceptere handelsbetingelser accepterer du også dette!

POST NORD:

Pakker:
< 5 Kg    Kr.: 89,-
5-10 Kg Kr.: 99,-
10-20 Kg Kr.: 129,-
Over 20 Kg/store ting sendes med fragtmand.

Mindre pakker :

Maxibrev:
>50 gram Kr.: 16,-
51-100 gram Kr.: 25,-
101-250 gram Kr.: 35,-
251-500 gram Kr.: 45,-
501-1000 gram Kr.: 59,-
1001 – 2000 gram Kr.: 69,-

GLS Pakkeshop:

< 2 kg  Kr. 39,-
2 – 5  kg  Kr. 49,-
5 -10 kg   Kr. 59,-
10-15 kg   Kr. 69,-
15-20 kg Kr. 79,-

GLS Hjemmelevering

< 2 kg  Kr. 65,-
2 – 5  kg  Kr. 75,-
5 -10 kg   Kr. 89,-
10-15 kg   Kr. 126,-
15-20 kg Kr. 148,-

Alle priser er inkl. moms og forsvarlig indpakning mm.

Handelsbetingelser


Varer sendes først efter registreret indbetaling på en af følgende måder:

Bankoverførsel:
Sparekassen Kronjylland
Reg nr.: 6230
Konto: 0009673563

Internationale overførsler:
IBAN-nummer: DK8562300009673563
BIC-kode:KRONDK22 (SWIFT-adresse)

PayPal:
Paypal e-mail: bjarne-h@mail.dk

Dankort/Visa
Ved betaling med Dankort tilkommer et gebyr til PBS:
Transaktionsbeløb 0,00 – 50,00 kr – 0,70 kr. pr. transaktion
Transaktionsbeløb 50,01 – 100,00 kr  – 1,10 kr. pr. transaktion
Transaktionsbeløb over 100 kr – 1,45 kr. pr. transaktion + 0,10 % af kortomsætningen

Ved betaling med Dankort/Visa foregår det på en sikker måde i et ekstra vindue så vær sikker på at din browser tillader pop up vinduer. Sikkerheden garanteres af firmaet ePay.

Internationale Betalingskort
Ved betalinger med dansk udstedte kort tilkommer gebyr til PBS:
1,25 % af kort omsætningen, min. 0,70 kr. pr. transaktion
Ved betalinger med udenlandsk udstedte kort tilkommer gebyr til PBS:
Maks. 3,75 % af kort omsætningen, min. 1,95 kr. pr. transaktion

Ved betaling med Internationale betalingskort foregår det på en sikker måde i et ekstra vindue så vær sikker på at din browser tillader pop-up vinduer. Sikkerheden garanteres af firmaet ePay.

PAYPAL
Vi tager gerne PayPal og det foregår ligeledes via ePay. Paypal gebyr tillægges (pt.1,9-3,4 % af det fakturabeløbet 2,60 DKK.) og betales af kunden. Gebyret fremgår i betalingsvinduet.

Offentlige institutioner:
Offentlige institutioner kan sagtens betale via EAN Numre. Vælg blot  EAN betaling og noter EAN nummeret i kommentarfeltet

Vigtigt

Når du tjekker ud skal du acceptere vores handelsbetingelser (disse) det er DIT ansvar at kontrollere at ordren er korrekt. Ved at acceptere betingelserne bekræfter du at have læst betingelserne og at ordren er i overensstemmelse med det ønskede

Porto for frø udgør altid kun DKK 16,00 dette dækker porto og forsvarlig emballage. Så man kan med fordel købe større mængder og derved spare porto. Dette gælder kun i Danmark (ekskl. færøerne og Grønland). Jeg sender gerne internationalt, men efter gældende post takster + evt. et mindre tillæg for emballage.

Hvis du bestiller af flere omgange samme dag og gerne vil have sendt det købte sammen, kan du på ordre nr. 2, 3 …. vælge afhentning – således spares porto.
Planter og øvrige pakker sendes efter Post Nords eller GLS’ takster.

Ved ordrer med forkert valgt forsendelsesmetode forbeholder vi os retten til at evt. udelade varer eller annullere ordren. Indbetalt beløb / for meget indbetalt beløb vil naturligvis blive refunderet.

Post Danmark sender ikke længere på efterkrav, men du er velkommen til selv at hente dine varer her i Rimmerhus 6920 Videbæk efter forudgående aftale.

Varer sendes altid hurtigst muligt efter modtaget betaling, normalvis indenfor 1-3 hverdage. I travle perioder kan der gå op til max 5 dage – dine varer skal nok komme frem, går der for længe så send endelig en mail!

PRIMO grills er ikke lagervarer, men sendes direkte fra importøren. Dette sker indenfor max 5 hverdage, vi kan dog ikke holdes ansvarlig for forsinkelser.

 

Som udgangspunkt tages frø og planter IKKE retur.

Køb kan naturligvis fortrydes indtil afsendelsen, men skriv lige hvis du fortryder.
Andre varer tages retur indenfor 14 dage såfremt de er intakte. Ved fortrydelse refunderes forsendelsesudgifter ikke.

Er der fejl i leveringer eller andet, så kontakt mig for en løsning af problemet. Vi kan ikke give garanti på frø, da de er levende organismer, men alle frø er garanteret friske og spiringsdygtige på leveringstidspunktet, og kan holde sig i minimum 2 år (der findes undtagelser, dette vil være angivet).
Vores frø opbevares optimalt, og INGEN frø ligger hos os i mere end Max. 12. måneder. Det er en tillidssag at købe frø og alle vores frø kommer fra leverandører vi har handlet med i en del år og de overholder naturligvis EU’s generelle regler.

Skulle der være problemer af en eller anden art, så kontakt os endelig PÅ MAIL / Via kontaktformularen her på siden. Angiv venligst ordrenummer ved henvendelse og meget gerne detaljer f.eks ved frø, hvordan og hvornår de er sået, temperaturer, vanding, jord osv.

Vi oplever mange skriver i forskellige grupper på Facebook, og/eller på vores side/gruppe – jeg kan desværre ikke garantere at vi får svaret der, da opslag og beskeder let kan smutte i strømmen, da vi ikke er på Facebook hele tiden.

Hvis ikke andet er angivet, gælder den almindelige garanti jvf. købeloven.

Køb kan fortrydes i op til 14 dage fra købsdato, varer returneres for købers regning – varer refunderes ved returnering såfremt de modtages retur i  samme stand som ved levering.  Vi forbeholder os ret til at fratrække et håndteringsgebyr på op til 10% af købsprisen, da alle ordrer pakkes specielt til den enkelte kunde.

Varer returneret på efterkrav vil blive nægtet modtagelse. HUSK altid INDEN du returnerer noget at skrive til os vedr. fortrydelsen OG vedlæg ordre/faktura kopi i pakken.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Husk at medsende ordre/faktura kopi! 

Husk at få track-and-trace nummer på pakken, når pakken sendes retur.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved returnering af en vare kan der ved særlige varer (Drivhuse og tilbehør) pålægges et håndteringsgebyr på op til 10% af fakturabeløbet.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig fratrukket et håndteringsgebyr gebyr på op til 10% af fakturabeløbet, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Eventuel fragt betalt fra din side i forbindelse med returnering tilbagebetales ikke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bjarne’s frø og planter
Frifeltvej 1, Rimmerhus
6920 Videbæk

Varer returneret på efterkrav modtages IKKE!

Du kan også fortryde købet ved at give meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi er glade for vores kunder, og håber selvfølgelig de er det samme for os, så derfor har vi oprettet et Loyalty program.

Ved hver vare er angivet et pointantal, ved køb af varen optjener man dette antal point. Disse point opspares og kan bruges som rabat ved evt. fremtidige køb

Vi forbeholder os retten til uden varsel at ændre point satsen, programmet mv samt helt stoppe. Hvis vi vælger at stoppe vil dette blive annonceret i god tid inden.

Optjente point gælder kun som rabat ved varekøb og kan ikke udbetales.

Der optjenes 1 point pr krone (ex moms) man køber for, dog optjenes der ikke point på fragt.

50 point svarer til 1 kr ved indløsning

VIGTIGT! Man skal have en brugerkonto hos os – det er gratis – for ellers får man ikke point samt muligheden for at bruge disse efterfølgende.

I øvrigt


Ved alle varer står der en dato – denne dato er IKKE udtryk på frøenes alder, men udelukkende for hvornår arten kom i “kataloget” første gang, da jeg hele tiden får nye friske frø hjem.

Vejledninger, infomateriale mv. er dels baseret på egne erfaringer og dels leverandørinfo mm. da frø er en levende organisme kan det sagtens være at der er andre og bedre metoder – så betragt materialet her som vejledende og gør dig dine egne erfaringer… Finder du noget du mener er HELT hen i skoven, må du meget gerne sende mig en mail.

Vejledninger, artikler og andet kan findes her: Vejledninger mm.

Lad venligst være med at kopiere, distribuere, hotlinke eller videregive mine vejledninger!!

Vi vil meget gerne hjælpe hvis du har spørgsmål eller andet vedr. vores produkter, men dette dog KUN på e-mail! www.barney.dk er et WEB firma. For generelle spørgsmål, vejledninger, tips og tricks mv. henviser vi til vores hyggelige gruppe på Facebook: Bjarnes frø og planter

Vi forbeholder os ret til prisændringer / antal frø pr. pakke / sortiment ændringer osv. uden forudgående varsel – priserne her på siden er de til enhver tid gældende. Ordrer sendes naturligvis til den på dagen gældende pris.

Du vil altid modtage en mail med oplysninger om bestillingen, skulle du fortryde dit køb er dette helt ok, bare du lige vil skrive det. Allerede afsendte ordrer kan ikke ændres. Jeg tager ikke frø retur. Firmaet Bjarne’s frø og planter og personerne bag, kan ikke drages til ansvar for forkert behandling af produkter, samt evt. mindre afvigelser på produkterne (farver, størrelser osv. på blomster / planter.) I en evt. tvist skal en sag anlægges ved Retten i Herning. Erstatninger kan dog aldrig andrage mere end varens pris – vi kan IKKE holdes ansvarlig for evt. tab.

Al rådgivning og vejledning foregår ud fra vores bedste overbevisning. Firmaet og personerne bag kan ikke drages til ansvar for evt. forkert vejledning (her tænkes primært på frø og planter, men ikke udelukkende – Dansk lov gælder), forkert behandling af produkter hos kunden samt samt evt. mindre afvigelser på produkterne (farver, størrelser osv. på blomster / planter)

Vi tager forbehold for tryk- og skrivefejl, mellemsalg og udsolgte varer.

Hvis der ellers skulle være noget du er i tvivl om, eller blot har spørgsmål til er du velkommen til at kontakte mig pr e-mail: bjarne-h@mail.dk
Alle priser på siden er INKL. 25% moms

Vi har en lille butik på adressen som også er min privatadresse, hvis man gerne vil besøge os, er der selvfølgelig mulighed herfor – DOG KUN EFTER FORUDGÅENDE AFTALE – vi har IKKE faste åbningstider.
Man kan/skal ikke forvente at der altid er folk til stede der kan hjælpe!!!!!

Fik du ikke svar på det det søgte?