Handelsbetingelser

Betaling

Varer sendes først efter registreret indbetaling på en af følgende måder:

Bankoverførsel:
Sparekassen Kronjylland
Reg nr.: 6230
Konto: 0009673563

Internationale overførsler:
IBAN-nummer: DK8562300009673563
BIC-kode:KRONDK22 (SWIFT-adresse)

PayPal:
Paypal e-mail: bjarne-h@mail.dk

Dankort/Visa
Pr. 1.1.2018 har EU vedtaget en lov der ikke tillader butikker at pålægge kunden gebyrer ved betaling med kort – så intet gebyr tilkommer.

Ved betaling med Dankort/Visa foregår det på en sikker måde i et ekstra vindue så vær sikker på at din browser tillader pop up vinduer. Sikkerheden garanteres af firmaet PensoPay

Internationale Betalingskort
Pr. 1.1.2018 har EU vedtaget en lov der ikke tillader butikker at pålægge kunden gebyrer ved betaling med kort – så intet gebyr tilkommer. Vi opfordrer dog vores kunder til så vidt muligt at betale med dansk udstedte kort, da gebyrerne på udenlandske kort er ekstrem høje.

Ved betaling med Internationale betalingskort foregår det på en sikker måde i et ekstra vindue så vær sikker på at din browser tillader pop-up vinduer. Sikkerheden garanteres af firmaet Pensopay (Clearhouse).

PAYPAL
Vi tager gerne PayPal og det foregår ligeledes via ePay. Paypal gebyr tillægges (pt.1,9-3,4 % af det fakturabeløbet 2,60 DKK.) og betales af kunden. Gebyret fremgår i betalingsvinduet.

Offentlige institutioner:
Offentlige institutioner kan sagtens betale via EAN Numre. Vælg blot  EAN betaling og noter EAN nummeret i kommentarfeltet.

Ved EAN køb for under kr. 200,- (ex moms) tilkommer et håndterings- og administrationsgebyr på kr. 100,-

Vigtigt

Når du tjekker ud skal du acceptere vores handelsbetingelser (disse) det er DIT ansvar at kontrollere at ordren er korrekt. Ved at acceptere betingelserne bekræfter du at have læst betingelserne og at ordren er i overensstemmelse med det ønskede

 

Forsendelse

Porto for frø (enkelte storpak undtaget) udgør altid kun DKK 29,00 dette dækker porto, moms  og forsvarlig emballage. Så man kan med fordel købe større mængder og derved spare porto. Dette gælder kun i Danmark (ekskl. færøerne og Grønland). Jeg sender gerne internationalt, men efter gældende post takster + evt. et mindre tillæg for emballage.

Hvis du bestiller af flere omgange samme dag og gerne vil have sendt det købte sammen, kan du på ordre nr. 2, 3 …. vælge afhentning – således spares porto.

Fragten der angives ved kassen er i alle tilfælde vejledende. Vi opkræver kun de faktiske udgifter – prisen korrigeres når vi hæver betalingen. Bemærk at der sommetider bliver angivet en fragt på Kr. 750,- det er fordi shoppen regner det som en palle – vi vil altid pakke i flere små pakker såfremt dette (som oftest) er billigere – for meget betalt porto refunderes naturligvis. Er du i tvivl om fragt mm så kontakt os endelig!

Skulle det ske der er alvorlige fejl i beregningen vil vi altid kontakte dig som kunde inden vi gør noget. Pakker til udlandet er ALTID vejledende og skal tages med forbehold – du vil altid lige høre fra os inden vi afsender din ordre (med mindre vi kan regulere ned til din fordel).

VÆR OPMÆRKSOM: Adresse etiketter udskrives fra vores system, så det er DIT ansvar at adressen eller pakkeshop/udleveringssted er korrekt angivet.

Forsendelser der returneres til os, pga. forkert adresse eller fordi de ikke afhentes refunderes MINUS forsendelsesudgiften!! Frø og plantemateriale refunderes IKKE

Varer sendes altid hurtigst muligt efter modtaget betaling, normalvis indenfor 1-3 hverdage. I travle perioder kan der gå op til max 5-7  dage – dine varer skal nok komme frem, går der for længe så send endelig en mail!

Har du bestilt varer sammen med en vare der er markeret som forudbestilling, eller værende i restordre, sendes først når alle varer på ordren er klar/på lager. Så er der noget der haster så bestil i 2 ordrer.

PRIMO grills, Højbede, Baltic Drivhuse og growcamps er ikke lagervarer og kan IKKE afhentes hos os, men sendes direkte fra importøren/fjernlager. Dette sker indenfor max 5 hverdage, vi kan dog ikke holdes ansvarlig for forsinkelser. HUSK at vælge levering! 

FARMER og ES4, ES5, ES6 og ES7 drivhusene er ALTID bestillingsvarer da de fremstilles individuelt, vi lagerfører ligeledes ikke reservedele til disse, leveringstid må påregnes.

 

Garanti og returnering af varer

VIGTIGT!!!!!   frø, plantemateriale og planter tages IKKE retur.

Planter der ikke afhentes ved posten/pakkeshop rettidigt eller planter der kommer retur til os i væsentlig ringere stand end ved afsendelsen refunderes ikke.
Dette accepteres ved gennemførelse af ordren!!!!

Reklamationer accepteres KUN via kontaktformen her på siden eller via e-mail.

Køb kan naturligvis fortrydes indtil afsendelsen, men skriv lige hvis du fortryder.
Andre varer tages retur indenfor 14 dage såfremt de er intakte. Ved fortrydelse refunderes forsendelsesudgifter ikke.

Er der fejl i leveringer eller andet, så kontakt mig for en løsning af problemet. Vi kan ikke give garanti på frø, da de er levende organismer, men alle frø er garanteret friske og spiringsdygtige på leveringstidspunktet, og kan holde sig i minimum 2 år (der findes undtagelser, dette vil være angivet).
Vores frø opbevares optimalt, og INGEN frø ligger hos os i mere end Max. 12. måneder. Det er en tillidssag at købe frø og alle vores frø kommer fra leverandører vi har handlet med i en del år og de overholder naturligvis EU’s generelle regler.

Skulle der være problemer af en eller anden art, så kontakt os endelig PÅ MAIL / Via kontaktformularen her på siden. Angiv venligst ordrenummer ved henvendelse og meget gerne detaljer f.eks ved frø, hvordan og hvornår de er sået, temperaturer, vanding, jord osv. Det samme gælder andre varer – under garanti – SKRIV INDEN du returnerer noget! Varer returneret uden forudgående aftale krediteres ikke.

Vi oplever mange skriver i forskellige grupper på Facebook, og/eller på vores side/gruppe – jeg kan desværre ikke garantere at vi får svaret der, da opslag og beskeder let kan smutte i strømmen, da vi ikke er på Facebook hele tiden.

Hvis ikke andet er angivet, gælder den almindelige garanti jvf. købeloven.

Køb kan fortrydes i op til 14 dage fra købsdato,  varer returneres for købers regning. Specialvarer og varer specielt hjemtaget til ordre tages ikke retur – varer refunderes ved returnering såfremt de modtages retur i  samme stand som ved levering.  Vi forbeholder os ret til at fratrække et håndteringsgebyr på op til 10% af købsprisen samt afslag for forringelser, da alle ordrer pakkes specielt til den enkelte kunde.

Det er DIT ansvar som kunde at tjekke leveringer ved modtagelsen for evt. fragtskader og mangler. Reklamation vedr. fragtskader skal ske hurtigst muligt og indenfor rimelig tid (defineret i købeloven som indenfor 2 måneder). Ved skader skal varer og emballage gemmes. Skader dækkes af transportøren, men det er vores ansvar at gøre krav gældende – så tag gerne billeder af emballage – etiket og skader dette gør det nemmere at gøre krav gældende.

Vi gør opmærksom på, at fortrydelsesretten på levende nyttedyr (rovmider, snyltehvepse, nematoder etc.) kan være svær at gøre gældende, da en returnering i praksis kan medføre, at nyttedyrene vil omkomme i forbindelse med returneringen og dermed ikke kan anses for at være tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde. Det samme gør sig gældende for planter.

Når vi sender planter pakker vi dem forsvarligt ind, således de har alle forudsætninger for at komme frem i hel tilstand. Vi kan dog ikke stå på mål for hvordan pakker håndteres når de forlader os. Mindre skader (f.eks knækkede smågrene, tabte blomsterknopper o.l.) som ikke er ødelæggende for planten, er ikke en grund for reklamation, hvis planterne er væsentlig skadet eller helt ødelagt dækker vi naturligvis skaden.

Varer returneret på efterkrav vil blive nægtet modtagelse. HUSK altid INDEN du returnerer noget at skrive til os vedr. fortrydelsen/garantisager OG vedlæg ordre/faktura kopi i pakken.

Vi tager forbehold for trykfejl. Bemærk også at billederne er vejledende – det leverede produkt kan derfor afvige i udseende.

Ved levering af STRONG og FARMER drivhuse, er det vigtigt at man lige tjekker pakken ved modtagelse for synlige skader på emballeringen – er der skader – tag billeder ! Pak også ud og tjek at alt er som det skal være – fragtskader SKAL påklages ved modtagelse overfor chaufføren eller indenfor 3 dage –  til os, da fragtskader skal påklages inden 14 dage over for vognmanden. Fragt Skader der anmeldes for sent dækkes ikke!!! Der kan  forekomme små buler i pladerne – disse vil rette sig ud med tiden, ellers kan man lige varme dem let.

Bjarne’s frø og planter kan ikke holdes ansvarlig for følgeskader, forkert anvendelse af produkter og andre ikke uforudseelige og udefra kommende faktorer og en evt. erstatning vil aldrig kunne overstige et produkts pris ekskl. moms og levering

VIGTIGT: Frø, plantemateriale og planter tages IKKE retur. Dette accepteres ved gennemførelse af ordren!!!!

Fabriksgaranti vedr. ECOSlider drivhuse:

Gem venligst fakturaen, der bekræfter købet af drivhuset.
– Garantiperioden for alle drivhuse fra Heikkinen OÜ Company er op til 10 år.
– Garanti på polycarbonat fra tab af mekaniske, optiske og termiske egenskaber gives af producenten i op til 10 år, forudsat at monterings- og betjeningsteknologien er anvendt.
– Garantiperioden for zinkbeklædning af spær (gennemrustning) er 10 år (ekskl. fundamentsramme).
– Generel garantiperiode for bevægelige elementer i drivhuset (døre, vinduesblade, vinduesautomatiseret system, låse, holdout-magneter osv.) er 2 år.
– Garantiperioden for andre elementer i drivhuset er 2 år.

Garantien er ikke gyldig i tilfælde, hvor følgende forhold fandt sted:
– Drivhuset er ikke monteret i overensstemmelse med brugsanvisningen,
– Hvis fikseringen til jorden ikke var pålidelig nok,
– Hvis drivhuset blev genopbygget,
– Hvis der kunne komme luft ind under/mellem soklen og underlaget.
– Drivhuset blev beskadiget ved brug eller under montering,
– I tilfælde af ekstreme vejrforhold og stormvind med en hastighed på mere end 20 m/s (dvs. 9 Beaufort-tal),
– I tilfælde af dynamisk belastning, for eksempel fald af træet til drivhuset, fald af store mængder sne fra bygningens tag osv.

 

Fortrydelsesret

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

VIGTIGT:  frø og planter tages IKKE retur. Dette accepteres ved gennemførelse af ordren!!!!

Husk at medsende ordre/faktura kopi! 

Husk at få track-and-trace nummer på pakken, når pakken sendes retur.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved returnering af en vare kan der  pålægges et håndteringsgebyr på op til 10% af fakturabeløbet.

Nægtet modtagelse eller ikke afhentede varer, er ikke gyldig grund som fortrydelse – kun fortrydelse der er os meddelt er gyldige. Ved ikke afhentede varer/nægtet modtagelse refunderes kun varens købspris fratrukket ekspeditionsgebyr på 10% derudover betaler vi for returpakker, så udgiften hertil fratrækkes også!!!

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig fratrukket et håndteringsgebyr gebyr på op til 10% af fakturabeløbet, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Eventuel fragt betalt fra din side i forbindelse med returnering tilbagebetales ikke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bjarne’s frø og planter
Frifeltvej 1, Rimmerhus
6920 Videbæk

Varer returneret på efterkrav modtages IKKE!

Du kan også fortryde købet ved at give meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

VIGTIGT:  frø og planter tages IKKE retur. Dette accepteres ved gennemførelse af ordren!!!!

SPECIALVARER

Varer som vi ikke har i standardsortimentet, eller varer der skaffes hjem specielt på given foranledning anses som specialvarer og tages ikke retur.

SPECIALDRIVHUSE
Special-drivhuse – Farmer og Ecoslider ES4 er bestillingsvarer og skal for Farmers betales ved bestilling på shoppen, eller  pr. mail – 50% ved bestilling – dette regnes som et depositum, og tilbagebetales IKKE ved evt. fortrydelse. De resterende 50% betales ved levering. For ES4 gælder det at det betales ved bestilling og kan derefter ikke fortrydes.

Når vi kender leveringsdagen giver vi besked. Chaufføren ringer på dagen i god tid. Lastbilen har IKKE lift, så det er nødvendigt lige at skille pallen ad, og læsse af med hånden.
Såfremt man ønsker lift levering, så kontakt os, så skal vi undersøge om det kan lade sig gøre – dette medfører tillæg i prisen.

Baltic Drivhusene er ikke lagervarer – og anses som specialvarer. Disse er ikke på eget lager, men leveres fra fjernlager (vælg drivhuslevering) Disse kan IKKE hentes hos os!

Vores Pointsystem

Vi er glade for vores kunder, og håber selvfølgelig de er det samme for os, så derfor har vi oprettet et Loyalty program.

Ved hver vare er angivet et pointantal, ved køb af varen optjener man dette antal point. Disse point opspares og kan bruges som rabat ved evt. fremtidige køb

Vi forbeholder os retten til uden varsel at ændre point satsen, programmet mv samt helt stoppe. Hvis vi vælger at stoppe vil dette blive annonceret i god tid inden.

Optjente point gælder kun som rabat ved varekøb og kan ikke udbetales.

Der optjenes 1 point pr krone (ex moms) man køber for, dog optjenes der ikke point på fragt samt enkelte varegrupper: Drivhuse, Growcamps og Primo Griller.

40 point svarer til 1 kr ved indløsning

VIGTIGT! Man skal have en brugerkonto hos os – det er gratis – for ellers får man ikke point samt muligheden for at bruge disse efterfølgende. Brugerkontoen oprettes let ved check-ud.

Ved efterfølgende køb, er det vigtigt man husker at logge på med den oprettede bruger, ellers får man ikke point. point tilføjes IKKE efterfølgende!

 

 

Forsendelse & Levering

Vi sender altid så hurtigt vi kan! Vi bestræber os på at sende inden for 2-3 hverdage. I foråret, og efter helligdage må længere tid påregnes.

Post Nord siger 5 arbejdsdage til modtager for almindelige breve – vi oplever nogen gange at det kan tage op til 8-10+ dage – så hav venligst tålmodighed. Når du modtager dit brev kan du se på stemplet hvornår det er afsendt herfra.

Når du modtager mail fra os om at din ordre er afsendt er det desværre ude af vores hænder. Post Nord Standard sendes IKKE med Track and Trace.

Skulle brevet forsvinde, så sender vi naturligvis nye varer, men ikke før der er gået min. 10 hverdage.

Såfremt du ønsker dine varer hurtigere og sikrere så skal der vælges GLS som leveringsmetode – de leverer fra dag til dag, og vi har mulighed for at spore forsendelserne!

OBS: Når du modtager besked om at din ordre er afsendt – vil du ved GLS levering få DIREKTE besked fra GLS – modtager du ikke disse informationer indenfor max 3 dage – SÅ KONTAKT OS VENLIGST!

Hvis du kontakter os ang. ordrer/leverancer så HUSK VENLIGST at angive ordrenummer, ellers kan vi ikke hjælpe!

VI SENDER IKKE PLANTER TIL UDLANDET! Andre varer sendes for modtagers risiko.

Afhentning

Du er naturligvis altid velkommen til selv at hente dine varer i vores butik.

Du kan altid se vores gældende åbningstider på vores kontaktside Du er også velkommen udenfor alm. åbningstid, så skal du bare lige skrive inden, så du er sikker på vi er her, eller kan sætte dine ting ud.

Hvis ikke du hører fra os er varerne klar senest 2 hverdage efter bestilling.

Ordrer til afhentning SKAL hentes inden for max 14. dage, med mindre andet er aftalt.

VI oplever desværre ofte at vare der er bestilt ikke afhentes, så hvis ikke du henter dine varer, annulleres ordren efter de 14 dage og vi ser os nødsaget til at opkræve 10% af varekøbets pris i administration og håndteringsomkostninger.

 

Priser

Frø: som brev og altid kun kr. 29,00 (Enkelte frø pakker undtaget) der ud over porto også dækker kuverter, pakkemateriale, ordrehåndtering, moms og afgifter.  dette gælder kun i Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne) – Vi forbeholder os retten til at ændre forsendelsesmetoden. Store ordrer som brev, sender vi oftest med GLS til pakkeshop (Uden yderligere omkostning for dig) da GLS erstatter bortkomne forsendelser hvilket Post Nord ikke gør. Vil du være helt sikker på at få dit brev (Større ordrer) hjem til dig privat SKAL du vælge GLS hjemmelevering. Vi sender gerne over hele verden, dette til gældende takster.

VIGTIGT: Ved forsendelser til udlandet hvor man ikke vælger at få sendt som pakke er det på MODTAGERS eget ansvar. Vi garanterer IKKE for forsendelser som IKKE er sendt som pakke med Track and Trace. (Ønskes Track and Trace bedes du kontakte os INDEN bestilling) Ved at acceptere handelsbetingelser accepterer du også dette!

Breve:

Standard frø forsendelse leveres med PostNord og koster altid 29 kr uanset hvor mange frø du køber (Enkelte store frø pakker undtaget)

Bemærk igen – hvis du vil have din forsendelse hurtigt SKAL du vælge GLS. Post Nord er LANGSOMME!

Store ordrer som brev, sender vi oftest med GLS til pakkeshop (Uden yderligere omkostning for dig) da GLS erstatter bortkomne forsendelser hvilket Post Nord ikke gør. Vil du være helt sikker på at få dit brev (Større ordrer) hjem til dig privat SKAL du vælge GLS hjemmelevering.

Pakker:

Alle pakker til Danmark sendes med GLS

FRAGTPRISER kan ses ved kassen – er der noget der ser mystisk ud, så kontakt os endelig!!

Vi sender også til Udlandet – ved check ud kan du se en pris – denne er vejledende da shoppen desværre ikke kan regne dette ud 100% – Vi finder naturligvis billigste forsendelsesmetode og refunderer selvfølgelig hvis der er betalt for meget. Omvendt hvis det bliver dyrere vil vi ALTID kontakte dig inden afsendelse. Der er ofte ikke Track and Trace på billigste forsendelsesmetode (Post Nord brevpakke) ønskes Sporbarhed – kontakt os inden bestilling!
Store ting o. 20 kg sendes med fragtmand.

I nogle tilfælde vælger vi at sende i flere pakker – det er aht. indpakning, du betaler aldrig mere end du har accepteret ved check. ud.

Alle priser er inkl. moms og olie- og miljøtillæg, forsvarlig indpakning mm.

Alle vægtangivelser der IKKE er angivet i vareteksten (men f.eks under yderligere informationer eller andre steder) er vejledende forsendelsesvægt – altså varen + pakkefyld + emballage osv.

Vi gør alt hvad vi kan for at sikre en så god oplevelse som muligt – varer der er bestilt specielt, f.eks. drivhuse, der leverer vi billigst muligt. Vi forsøger at oplyse leveringsdag, og kan evt. få chaufføren til at ringe i forvejen.

Er der andre specielle krav, så kontakt os venligst på forhånd. Bemærk ved levering med fragtmand SKAL der være kørefast underlag, lastbilerne er 16,5 meter lange, og kan ALTSÅ IKKE bakke ind i en snæver indkørsel.  Fragt er for ikke brofaste øer, angivet til færgehavn, Bornholm undtaget. Levering med truck/kran efter-faktureres – dette accepteres ved at godkende vores handelsbetingelser ved kassen.

Varer der ikke er i vores sortiment anses som bestillingsvarer, disse skal forudbetales – forudbetalingen er IKKE refunderbar – dog kan andre betalingsvilkår aftales.

Bjarne’s frø og planter kan ikke holdes ansvarlig for forhold vi ikke er herre over: forsinkelser, leverandørsvigt, råvaremangel (og andre udefra kommende forhold)

Har du spørgsmål til vores forsendelsespolitik, så er du velkommen til at kontakte os!

 

 

I øvrigt

Ved alle varer står der en dato – denne dato er IKKE udtryk på frøenes alder, men udelukkende for hvornår arten kom i “kataloget” første gang, da jeg hele tiden får nye friske frø hjem.

Vejledninger, infomateriale mv. er dels baseret på egne erfaringer og dels leverandørinfo mm. da frø er en levende organisme kan det sagtens være at der er andre og bedre metoder – så betragt materialet her som vejledende og gør dig dine egne erfaringer… Finder du noget du mener er HELT hen i skoven, må du meget gerne sende mig en mail.

Vejledninger, artikler og andet kan findes her: Vejledninger mm. Vær venligst opmærksom på at du ikke modtager vejledninger med dine frø – vi vælger at holde priserne nede så info kan kun findes elektronisk på vores shop og på vejledningssiden i linket herover.

Vi arbejder hele tiden på at udbygge materialet, men ellers er google en rigtig god hjælper.

Lad venligst være med at kopiere, distribuere, hotlinke eller videregive vores materiale!!

Vi vil meget gerne hjælpe hvis du har spørgsmål eller andet vedr. vores produkter, men dette dog KUN på e-mail! www.barney.dk er et WEB firma. For generelle spørgsmål, vejledninger, tips og tricks mv. henviser vi til vores hyggelige gruppe på Facebook: Bjarnes frø og planter og vores side med Vejledninger mm.

Vi forbeholder os ret til prisændringer / antal frø pr. pakke / sortiment ændringer osv. uden forudgående varsel – priserne her på siden er de til enhver tid gældende. Ordrer sendes naturligvis til den på dagen gældende pris.

Du vil altid modtage en mail med oplysninger om bestillingen, skulle du fortryde dit køb er dette helt ok, bare du lige vil skrive det. Allerede afsendte ordrer kan ikke ændres. Jeg tager ikke frø retur. Firmaet Bjarne’s frø og planter og personerne bag, kan ikke drages til ansvar for forkert behandling af produkter, samt evt. mindre afvigelser på produkterne (farver, størrelser osv. på blomster / planter.) I en evt. tvist skal en sag anlægges ved Retten i Herning. Erstatninger kan dog aldrig andrage mere end varens pris – vi kan IKKE holdes ansvarlig for evt. tab.

Al rådgivning og vejledning foregår ud fra vores bedste overbevisning. Firmaet og personerne bag kan ikke drages til ansvar for evt. forkert vejledning (her tænkes primært på frø og planter, men ikke udelukkende – Dansk lov gælder), forkert behandling af produkter hos kunden samt samt evt. mindre afvigelser på produkterne (farver, størrelser osv. på blomster / planter).

Billederne på de forskellige varer er vejledende, er du i tvivl om noget så skriv inden du køber. der kan forekomme små afvigelser (opdateret design, afvigende indpakning etc.) vi gør hvad vi kan for at holde vores varekatalog opdateret.

Vores frø overholder EU’s krav for standard frø og bliver løbende kontrolleret. Frø, planter og plantemateriale i øvrigt, er kun beregnet til privat, ikke kommerciel anvendelse, det er købers eget ansvar såfremt anden anvendelse forekommer. Bjarne’s frø og planter kan ikke på nogen måde holdes ansvarlige herfor.

Du er velkommen til at skrive til os angående frø, og ønsker, men da vores frø-sortiment er dynamisk, kan vi ikke ved udsolgte frø, svare på om/hvornår de kommer på lager. Vi får virkelig mange mails, så disse forespørgsler svarer vi desværre nødvendigvis ikke på da vi oftest ikke ved det, eller kan få fat på dem, eller har bestilt dem!.

Vi tager forbehold for tryk- og skrivefejl, mellemsalg og udsolgte varer.

Hvis der ellers skulle være noget du er i tvivl om, eller blot har spørgsmål til er du velkommen til at kontakte os pr e-mail/kontaktform
Alle priser på siden er INKL. 25% moms

Vi har en lille butik på adressen som også er min privatadresse, hvis man gerne vil besøge os, er der selvfølgelig mulighed herfor – Vi har åben EFTER FORUDGÅENDE AFTALE.

 

0
    0
    Kurv
    Din kurv er tomShop videre